lørdag 28. mars 2009

Fotografier...

Kameraet mitt har ligget nokso rolig en plass på rommet mitt de siste ukene. Av en eller annen grunn er "plassen" ikke funnet enda, så da har det blitt noe mindre billedetaing fra min side. Siden eg nå satt ved Marias Mac(ikke PC!) kunne eg jo alltids stjele noen bilder og legge ut- er jo blitt så flink til det, so why not. Det vil da si at noen av bildene er litt gamle, men det får dere leve med...
Sikkelig søndagsfrokost på terassen i bloque C.:)
Busstur til Montanita..Der vi satte oss i midtgangen..
"Hattefest" på terassen sist lørdagskveld..
Jah, fantastisk!
Hmm..
Hattefest jah!
Rom nr 32!!!!!
Hmm, ikke alltid bra med hvittbrød..

Hva skjer på???

Jobb :
Jo da er ferieskolene avsluttet i år. De to siste ukene har eg jobbet som miljøarbeider på ferieskolene. Den siste ferieskolen eg var på denne uken ble eg SÅ glad i tre flotter gutter på 6, 10 og 13 som eg retten og sletten fikk lyst å adoptere og ta med meg hjem til Norge..Men men, ikke så lett å adoptere når en 21 år og ikke har jobb eller utdannelse..

Ecuador:
Til uken begynner Centro Creer igjen. Gleder meg til å se de utrolig skjønne, men selvsagt utspekulerte barna igjen. Jeg begynner ikke og jobbe før om to uker da, får nemlig storfint besøk fra fedrelandet, så oppstarten får eg ikke med meg.
Ferien i Guyaquil går mot slutten og det vil si skolestart- selvsagt. Alle trodde at skolene skulle begynne 1 april i år, i fjor ble det utsatt til slutten av april, men den gang ei, vi er jo i ECUADOR.Her bare bestemmer de som sitter med makten, "hey vi tar og bytter alle rektorene på de offentlige skolene"- det blir det jo ikke tull og surr av nei! I tillegg må alle barna skaffe seg cedula- identitetskort fra første klasse av. Før har det hvert slik at de må skaffe seg dette til ungdomskolen. Cedulaen koster 10 dollar og det sier jo seg selv at det kommer til å ta tid for familier med flere barn og som lever på 40 cent dagen og skaffe seg en slik sum med penger..Så skolestarten blir nok preget av dette...

Fritid:
Ja, nevnte jo at eg har to uker fri nå. Det blir nok ikke bare fryd og gammern heller- besøk av Bjørg, Inga og na mor..Eg tenker eg vil vise dem Cuenca og stranden, samt kommende fredag blir missjondag:) Da skal vi rundt på de forskjellige prosjektene som MA holder på med og se og lære. Skal bli gøy og noe av det eg gleder meg mest til. I tillegg håper eg at vi klarer å stelle i stand en sikkelig god pinnekjøtt middag- det er lenge siden! Ellers er mine medvolontører advart.

Eventuelt; 
Ellers står Norge muy pronto for døren. 1 måned igjen som skal nyte maks. Skal ikke angre på en ting når eg drar her i fra. Har hvertfall funnet ut at det er mye å glede seg til hvertfall så det skal bli gøy, Sommer i sør, vestlandsferie og Afrikatur..
I tillegg er det jo Oslo og studier til høsten. Begynner å bli klar for det livet også.Vet bare ikke helt hva det blir enda, tipper MF og tverrkulturell kommunikasjon, men er ikke 100% sikker da..forslag?

Da tror eg det er på tide å komme seg tilbake til solingen da:) For et herlig volontørliv!!!

Ingen kommentarer: