søndag 30. november 2008

Preperar postre de Noreuga!

Mye "crap" har skjedd her i det siste i Ecuador, og som Anne Liv skriver på sin blogg så er det bra hvis dere der hjemme også husker på Ecuador og misjonærer og volontører som jobber her nede..Likevel, det er MYE og glede seg over også! Som denne helga her for eks.. På lørdag ettermiddag dro Kristin og jeg ut til en volontør fra Flor de Bastion(også kalt "slummen") som Kristin jobber sammen med på fotballbanen..Der lærte vi dem å lage lapper, i tillegg gjorde vi litt engelsklekser med barna, spilte Yatzi , så på bilder og snakket om livet generelt..Utrlolig koselig formiddag som du kan se litt bilder fra på denne bloggen..
På kvelden fikk fire av oss volontørene, Anita, Kristin, Fredrik og jeg, mulighet til være med Nils som både jobber som volontør i MA og Normisjon ut i Paraiso(også kalt "slummen") på gudstjeneste i den samme kirka som jeg besøkte i februar. Veldig gøy og få være med folk på vår egen alder og også få lov til å komme hjem til folk! På gudstjenesten var der også noen barn og noen av barna var utrolig kontaktsøkende, noe som gav meg blandet følelser. Utrolig kjekt for oss norske å få lov til å dulle med disse barna, men jeg tenker det må være en grunn til at de er så kontaksøkende også. Kanskje de ikke får så mange klemmer hjemme? Ikke vet jeg, men da er det hvertfall bra at vi har fang de kan få sitte en liten stund på og en hånd å holde i, imens.

Bildevising på G!

Spising av herlige lapper! Ricisimo, om jeg må få si det selv!


Flinke Kristin lærte dem Yatzi



Hilda skriver opp oppskriften..:) Mens Janeth jobber, hun driver en liten resturant utenfor huset sitt..

Grete takker menneskene hun har møtt for gjestfriheten denne helga!


2 kommentarer:

Team Domkirken i Tønsberg sa...

so koseli å lese om deg, å ditt liv Grete! du e flink å oppdatere kanskje i motsettning te oss. men de e bra å høyre at du kosa deg å alt de du får oppleve. spennande!

Du e go Grete! gleda meg te å snakke me deg igjen. de bli i alle fall i Januar;)

far sa...

Kjære Gretemor!
God advent til deg! Vi har satt opp den gamle krybben på kjøkkenet, og da tenkte jeg på den du kjøpte deg i Israel i vår, tenk akkurat lik. Så sa du:Det er det som er jul! Ja nå er krybben fremme, adventskalender på veggen og en på vei til deg der du er! Sokken med Julegodt er også på vei!
Anne reiser fra Amtsterdam om 5 timer! Jeg blir en stolt mor som leser bloggen din ,og gir den ut til alle jeg treffer!
Ha en god uke!
Knib mor!