søndag 16. november 2008

Fotos!!

Etter NI timer fikk eg mitt identitetskort her i Ecuador- dette var første trinn i prosessen der vi var veldig optimistiske...Tålmodighetsprøve!:)
Min skjønne klasse på Centro Creer!! Likevel, ikke la dere lure av bildene heller..Selv om de er søte betyr ikke det at de ikke er utspekulerte!:)

Togtur i Riobamba! Her spora toget av gitt!






Frokost på Cafe Austria i Cuenca med grovt brød!














Taller de sombreos en Cuenca!(Hatteverksted)







Jes, da tenkte eg at eg kunne sette inn litt bilder i dag..Har en lax dag så da er det tid for å mimre litt fra mitt opphold her nede..Har snart vært her i 3 måneder og selv om ikke eg er så flink til å domkumentere mitt opphold her nede, så har eg fått meg noen gode venner som gjør det. Så, siden privatkopiering er lov i dette landet, føler eg at eg må følge straumen og kulturen og dermed legge ut noen bilder, selv om de ikke er mine..Som volontør må eg si at det er viktig å blande seg med kulturen for å unngå kulturcrash..Så dette er bare for å unngå kulturcrash!!



Som god volontør i utlandet så er det vel også med på sin plass å si litt om hvert bilde og forklaringer om hvor forskjellig livet i Ecuador er fra det vanelivet vi lever hjemme i Norge..Ett lite lysbildeshow kanskje, med store forklaringer om histen og pisten og hvilken glede det er å reise rundt i dette vakre landet, om hvilke frustrasjoner det finnes ved humpede veier, kakkelakker som kryper oppover veggene på de billigste bussene, busssjåførere som kjører som svin og hvilket under det er at vi er i live når vi kommer hjem til Casaen igjen....:)I tillegg er det de tårevåte historiene om hvordan grove rundstykker med en liten skive brunost på toppen er blitt den reneste delikatessen her nede som vi først kaster oss over når vi kommer til dessertbordet..... Neida, kan dere skal få slippe det, rett og slett fordi bildene kommer hulter til butler her på dette innlegget- eier ikke teknisk innsikt og har heller ikke den store gleden av å sette meg så veldig inn i det, så da får bare bildene komme som de kommer:).. Og teksten kom vist her nede, istedet for der oppe!
Vist dere lurte, så har eg det forresten veldig bra:) Hvordan har du det?










Kristin, Grete, Anita og Kristin på vei til Cuenca!


































































3 kommentarer:

Solveig og Martine sa...

Veldig bra Grete! Gla du har såpass teknisk innsikt(tips: det er visst en enkel innstilling som gjør at alle kan legge igjen kommentarer). Vi har fått til skype nå, så vi er veldig klare for skyping!! Jo vi har det bare bra her oppe i nord. Styrer på vettu, sikkert akkurat som deg, snø, unger og biff. Have fun:)

far sa...

Kjære Grete!
Skal si at du har fått dreisen på bilder! Vi er rett og slett overgitt! Avsnittene var litt lange, men teksten god!
Her er det snart advent. finanskrisen snakkes om i alle fora! mange vil nok gå en usikker tid i møte, og jeg kjenner at jeg har vondt av folk. Midt i dette legger vi budsjett for kommunen til neste år og mange har lange og mange forventninger. Familien har hatt den første pinnekjøttmiddagen! hadde det vært noe å fått til Ecuador? Litt pinnekjøtt?
Ellers herjer forkjøeleseviruset her også. Jammen godt at det er papirlommetørklær og paracet å få.
Ønsker deg en god uke og helg!
Klem mor

Grete sa...

Skal si skal..Takk for tips Martine og Solveig, skal se om eg faar det til...

Mamsen, eg trur vell kanskje eg skal holde meg til kalkunen paa julaften eg..

hei og haa