søndag 7. september 2008

Callate!!

Hola igjen!

Har enda ikke faat surret meg til aa legge ut bilder, men det kommer naar det kommer.Mañana, mañana som man sier i dette landet- betyr vi tar det i morgen, eller overimorgen, eller i over-overmorgen..Skjoenner tegninga??:)

Dagene paa Casan gaar i ett. Uka har bestaatt av bursdagsfeiring, tur i Parqe Historico, trening og "kranlig" med Gloria paa spansk. Det gaar ogsaa i intens spansklaering som til tider er frusterende. Foler meg som en baby som skal lare aa snakke- det er vel det jeg her..Mathandling- fyttig- skal faa meg en hushjelp eller noe til aa handle naar jeg kommer hjem- det er noe av det kjedeligste jeg gjoer her! Sightseeing i byen er det ogsaa mye av. I gaar var vi paa to markeder i byen. Et veldig stort jalla jalla marked- det jeg fikk kjoept meg en mobil paa svartemarkede- liker aa leve litt farlig jah, neida- og ei billig klokke. Vi tok ogsaa turen innom et indianermarked i byen med utrolig masse flotte bilder! Skal faa kjoept ett aa ha med meg hjem.. I kveld tar noen av oss turen til Glorias kirke. Vi ble invitert av moren saa det blir nokk en fartsfull kveld paa oss..

Kommende uke skal vi ogsaa ha ett tettspikra program med omvinsing av misjonsalliansen arbeid her i byen..Skal bli kjore litt rundt aa se, samtidig faa litt informasjon av misjonarene. Saa det blir bra..

Her er det fremdeles varmt og godt, og mange koselige volontorer- utenom Gloria da selvfolgelig- neida..Hun er bare en colo grande! :)

Ha en god uke, det skal hvertfall jeg!

Hablamos..

7 kommentarer:

far sa...

Hei grete!
Nå er det natt. Jeg har hatt kommunestyremøte i kveld, og etter det ble det en lang prat med far. Var rett og slett gira da jeg kom hjem.
I dag har Anne Kristine fått vite at hun komemr til Ecuador i des. Det skal bli kjekt!
Da har vi anledning til å sende deg både det ene og det andre.
Ha en god uke. Vær forsiktig.
Husk jeg liker jallamarkeder.
klem mor

Grete sa...

hehe...Saa bra du blir giret av kommunestyremoeter mor, for meg virker de litt kjedelige, men men..
Fikke hore at AK kommer i desember..Blir bra jah og da kan dere sende litt prim, melkesjokolade, kaviar, brunost kanskje..Aa ett KK blad eller noe..Tar det naar det kommer..Ringer dere en dag snart jeg, naar jeg faar sullet meg til det..Glad i dere..
Klem fra meg

far sa...

Kjære Grete!
Nå er det natt!
Far er nettopp kommet hjem fra Oslo hvor han har vært på BI ift masterstudiet sitt. Jeg var i London i forrige uke, kom hjem søndag kveld. I kvedl har PK og jeg vært på foreldremøte pga at vi skal til Polen i Høstferien. I nov skal jeg en helg til Hviterussland for å holde en kurs om politisk arbeid. det er spennende da det er et lukket land.
Her er det begynnende høst. Forkjølelse og snue.
Anne har det bra i Grimstad.
Håper at du har fine dager og at spansken kommer sigende etter hvert.
Lykke til!
Klem mor.

Livet til jentene i sør! sa...

HAllo Grete!
Korleis går de me deg? de e so bra vi får følge lit me på deg!
No ha vi besøk av Stian, de ee no veldi koseli.Akkurat no sete han igjen heime åleine, eg og Per gjekk og fann oss internett, og k og k gjekk for å inkludere ei mexikansk jente.
Sann e vårt liv i dag!
Håpa alt e bra me deg

far sa...

Hei Grete!
Håper at lt er vel.
Her er det helg. Jeg har mine ordførerverv. Har vært i KOngeparken med kreftsyke barn fra hele landet. Skal på eldrefest for diakoniutvalget.
I går hadde vi besøk av Bjørg, og hun og jeg prøver å få til en tur til deg i påsken om det skulle passe?? Vi må bare få se litt på billetter ++ og tilbakemelding fra deg om det er noe?
Håper å høre fra deg.
I morgen er det kumlemiddag.

knib

Grete sa...

Betsy: Kjekt aa hora fra deg!! Saknar dykk, men kjekt aa se at dere koser dere hvertfall;)

Mor: selvfoelig kan dere komme i paasken..sender en mail med litt infor om ulike reiseselskap dere kan sjekke..

far sa...

Hei Grete!
Glad om vi får noen reiseselskap å snakke med, så kommer Bjørg og jeg.
Ellers har jeg takket nei til en plass høyt oppe på Stortingslisten neste år. Kjenner at jeg ikek vil reise fra Inga og PK enda, pluss at jeg føler meg slett ikke ferdig som ordfører. det var et vanskelig valg, men nå har jeg landet. Det kommer alltid et tog. Du hadde sikekrt syens at det var greit, men slik ble det.
Kos deg.
Håper at du snart ringer.

004741228992
klem mor