torsdag 28. august 2008

Alt fikser seg:)

Hola!
Da var jeg paa plass i Ecuador. Endelig! Forstaar det ikke helt, men er naa her.
Reisen og alt det der har gatt veldig bra. Moette Kristin og Anita (se linker) paa Gardemoen og floy sammen med dem til Madrid. Der overnatta vi foer jeg alene tok fly alene fra Madrid til Guayaquil i Ecuador - det gikk faktisk veldig bra. Satt paa siden av en skjoenn gammel indianermann som ikke kunne mye engelsk og siden jeg ikke kunne saa mye spansk saa ble det ikke saa utrolig masse komunikasjon, men fikk provd meg med den spansken jeg kan...

Ble i Guayaquil moett av Kjetil misjonaer, som kjoerte meg til Casa Allianza. Her skal jeg bo til jeg kommer hjem, som forresten er 30. august, trodde jeg kom hjem 28, men jeg har sett feil paa billettene mine- typisk:)hehe.. Her skal jeg ogsaa dele rom med Kristin og Anita. Det gaar veldig fint, vi har det veldig morsomt sammen, og alt fikser vi:)

I dag har jeg tatt en spansktest for aa vite hvor langt i terrenget jeg laa. Hadde basic skills, saa er fornoyd med det. Skal ha undervising to ganger hver dag + lekser helt til ca 25 september saa da skal spansken sitte litt. Spansklaeren og rektoren virket veldig hyggelige ..

Vel, det var en liten oppsummering paa hvordan jeg har hatt det til naa. Jeg ligger 7 timer bak dere i Norge. Skal paa "the black marked" en dag aa skaffe meg en billig mobil. Har hoert fra de andre volontorene at jeg ikke kan sende melding til Norge, men kan faa melding fra Norege.. faar se...
Haaper dere der hjemme har det bra og koser dere:) Husk paa det at naar hosten naa kommer og dere spiser frokost med haustmorket utenfor sitter jeg paa terassen og spiser frokost:)

Det var alt for i dag. Som vi sier i Ecuador.
Chao!!

2 kommentarer:

far sa...

Hei Grete!
Godt at du er kommet vel frem!
Vi gleder oss på dine veier og er stolt av deg.
Kjempekjekt at du har kommet så godt i gang. Vi er sikekr på at du vil få et år du aldri glemmer.
Her er det stille i heiemen. 2 færre jenter hjemme betyr mindre sko i gangen, vaskemaskinen går ikke så ofte, lite diskusjon ved middagen og stillheten er her. det er slik at vi savner litt gang rett og slett. Det er "sommer" denne helgen. Fint vær og folk i godt humør!
Ha emn fortreffelig klem!
Mor og far!
PK og INga hilser.

far sa...

Kjære gretemor!
Nå er det natt her i fedrelandet. PK er på LAN og vi tre andre skal legge oss. det merkes at vi bare er blitt fire i fam bollestad.
Anne har det topp. Det samme håper vi og ber om at du skal ha det.
Kos deg på alle vis.
knib mor og far