mandag 9. februar 2009

Joda saa men saa, saa kom der en oppdatering..

Beklager, beklager for daarlig update den siste maaneden..Hjertelig takk for kommentarer saa langt, skal bli flinkere til aa svare paa dem..Her kommer litt av hva som har skjedd den siste maaneden!!
Yes, en blir forandret av aa vere i Ecuador, det er sikkert og visst! Sender herved ut en etterlysning av shortsen min paa bildet. Den er blitt frastjaalet mens jeg laa og sov i Paraiso, hehe..Saa skulle dere se shortsen, som sikkert befinner seg paa en ecuadorianer, saa er den trolig min!



Centro Creer har naa tatt sommerferie.Jeg jobber naa som engelsklerer paa en ferieskole sor i Guayaquil(sorlige "slumomraadet") og digger det!:) Her er et bilde fra den siste uken paa Centro Creer. Vi laget noe jeg vil kalle ecuadoriansk hage og planet paprikaplanter!Yee


Regntiden har naa kommet for fullt! Esta lodo en todos los lados!Det er gjorme overalt, her er misjoner Astrid i aksjon!



Soren, so bee it! Her spiser eg middag for forste gang som 21 aaring. Dagen ble feiret paa Red Crab med sjomat, hmm..HJERTELIG takk for alle koselige hilsner paa bursdagen min!!



Gullgutten Christian paa Centro Creer!



Oisann, glemte aa snu det bildet ogsaa..jaja..Herlige gutter! Christian og Luis





Bror til ei jente paa Centro Creer som liker aa tulle med meg!




Bilde fra bursdagen min!




Maria og Kristina paa bursdagen min:)




Fra venstre, Monica, Katrine, Ingvira og Magne i taxien hjem fra bursdagsfeiring




Ooo..Kjedelig historie..Om morgningen trenger eg rutine for aa komme i gang, derfor lager eg meg saa og si alltid havregrot i microen..En dag var groten min,selve groten jah, saa varm at eg brant meg paa den og fikk en megasver blemme!!Chuta saa vondt!!



Regntid paa Casa Alianza, der eg bor, byr paa mange utfordringer.Sist helg maatte vi volontorene hjelpe til med aa toemme hele etasjen med kjokkenet for vann..

Medbrakt lunsj fra Frutabar nytes i en av parkene paa Malecon!



Sondag, i gaar, tok Kristina og eg med Janeth, Fernando og Alfredo paa KFC og spiste kyllingburgere.For en delikatesse(eller ikke..men..) Etterpaa provde Magne og eg aa lere guttene aa svomme, mens Kristina hadde norsktimer med Janeth:)



Regntiden byr paa utfordringer ogsaa for folk som ikke bor i bambushus. Her regner det inn selv om vinduet er lukket.Maa da sies at dette er en ufattelig filleting i forhold til hva andre familier i Guayaquil naa opplever, hus som bryter sammen og rett og slett bor i gjorma pga av regnet!



Eg har ogsaa kost meg masse denne helgen, masse pga av volontorene og masse pga av det fine veret, hvertfall paa lordag.Da ble dagen brukt i bassenget stort sett, og vi tok masse bilder!!Her er TUVA og INGVIRA!



Magne har det loyje, ikkje eg..


Janeth og eg paa KFC!!

Ingen kommentarer: