fredag 31. oktober 2008

Bos vas ir a la plasha?


Her kommer et lite innlegg mens jeg sitter og venter på at min venn Kristin skal komme hjem fra jobb og slik at vi kan komme oss til stranden..Mens jeg sitter her, i biblioteket på Casa Alliansa, hører min venn herr argentiner på forferdelig musikk- musikken er nesten like stygg som den spanske varianten av spansk- forferdelig:)..Vell, var ikke dette jeg hadde tenkt å skrive ett lite innlegg om, men, min kjære medvolontør og venn her i Ecuador Kristin...



Vel, for å si det slik, denne kvinnen til venstre i dette bildet, altså Kristin har fått den store æren av å dele rom med meg under sitt opphold her nede- for et privilegiet må jeg si! Vel, til poenget, denne kvinnen, damen, frøkenen, fotball volontøren, spansklærende kvinnen som taler norsk, ingenørstudenten og muchas mas, har et rart nattemønster. Siden jeg lever så tett på denne kvinnen har jeg og jeg har hatt denne gleden av å dele masse morsomheter med denne kvinnen, og av en eller annen grunn skjer en del av disse morsomhetene på nattestid- når vi egentlig skal sove..Forskjellige folk er født med forskjellige egenskaper og kunstneriske evner, og denne kvinnen vant kunsten "å snakke i søvne" i det store lotteriet!!Flere ganger har jeg og min andre romvenninne, herlige Anita, våknet mitt på natten av ulike rop fra denne kvinnen, og den siste uken har det regelrett tatt helt av!! Fra før av har denne kvinnen blant annet stått opp midt på natten og latet som hun surfet mitt i rommet- utrolig morsomt å få med seg!! Men alt toppet seg i går kveld. Tidligere denne uken våknet vi av et stort sukk, så setter hun seg opp - det er "jeg snakker i søvne ritualet"- da var det" Sauene- de trenger melk!!!!" Men som nevnt, nattens hendelse topper kaka: jeg våknet som vanlig av det ritualet hennes, og så sier hun: " Grete, Grete- jeg har en hund i senga!!". I det siste har jeg begynt å snakke til henne og si noe som Kristin legg deg eller noe lignende..Jeg svarte: "Nei Kristin, du har ikke en hund i senga di"! Kristin ga seg ikke og følgte etter med kommentaren " Jeg tuller ikke Grete, jeg har en hund i senga mi"! Jeg klarte da ikke å dy meg og fikk megalatterkrampen og sa en gang til at "Nei, Kristin, tro meg, det er IKKE en HUND i senga di!!" Etter litt diskusjoner frem og tilbake, våknet Kristin og det tok en tid før jeg fikk sovne etter denne morsomme hendelsen..Tror ikke det er siste gang jeg opplever å våkne av denne damas forestillinger og vanvittige fantasi..:)
Ellers, så dere kanskje at jeg har lagt ut bilder..Ikke få det store sjokket, har ikke tatt bildet selv, har fått lånt det av Kristin..Skal legge ut mer bilder etterhvert nå- lover:)..Vel, nå er det en sen middag, og senere i dag bærer det til la playa- stranda- eller plasha som min venn argentineren sier så stygt!!
Ha en aldeles god helg- hører forresten det er snø i Norge- off så kaldt- gleder meg til stranden eg:)

3 kommentarer:

Team Domkirken i Tønsberg sa...

hahah... de e godt å høyre du kosa deg i Ecuador! de lika vi:)
Hørtest no ut som ei arti jente ho der Kristin! so de e bra!

Kjekt å følge me på live ditt der nede:)

Klem frå Elisabeth

far sa...

endeleg eit livstekn frå deg. Det har me venta på så lenge! Eg lurar felt om eg skal skriva om dei gongene du har gått i sønve eller snakka. ja ja kjekt å høyra at der er liv hjå dykk. I helga var me på Jørpeland, sov hjå bestemor.Ønsker deg ei god veke, kos deg.
Klem frå far!

Else Karin sa...

haha, høyres ut som du har d morsomt om nettene jaffal, håpa du har d like bra om dagen ;)